Customer Success Bootcamp: CSM/CS Leder nivå 2
4 digitale sesjoner
Dette 3 ukers kurs- og coachingprogrammet er delt opp i 4 sesjoner, 2 felles sesjoner på 1 time og 2 coaching sesjoner på 45 min.
Skreddersydd veiledning og råd
Sammen finner vi ut av dine konkrete mål, du får en skreddersydd plan for hvordan du kan nå målene dine - ved hjelp av praktisk coaching, konkrete maler og strategier for måloppnåelse.
Passer best for viderekommende
Dette er et avansert kurs for viderekommende, derfor kreves det noe forkunnskap innenfor Customer Success for å få mest mulig ut av programmet.
Kursleder med 10+ års CS erfaring
Kurset ledes av CEO & Founder Fahim Waaler med 10+ års operativ Customer Success erfaring.
Opptak av alle felles-sesjoner
Opptak, maler og alle Kurs-presentasjoner blir sendt alle deltakere i etterkant.
Ubegrenset tilgang på ressurser
Du får som deltaker ubegrenset tilgang til praktiske Customer Success maler og verktøy.
Dette sier tidligere kursdeltakere.
Archana Shilanth
Customer Success Manager, Nortel
"Tusen takk til Fahim Azimi Waaler og Customer Success Consulting AS for å ha tilbudt sertifiseringskurset for Customer Success. Jeg er utrolig takknemlig for kunnskapen og ferdighetene jeg har oppnådd gjennom dette kurset!
Denne sertifiseringen har ikke bare styrket mine faglige evner, men har også forsterket mitt engasjement for å levere enestående kundesuksess og dyrke varige kunderelasjoner!"
Bente Ulven
Customer Success Manager, Netnordic
"Tusen takk til Fahim Azimi Waaler for et ekstremt godt sertifiseringskurs som har gitt meg verktøy, nye tanker og ideer om hvordan jeg på best måte kan sørge for at jeg hjelper kundene med suksess!"
Aouse Al-Anee
Customer Retention Manager, Byggfakta
"Takker Fahim Azimi Waaler for et utrolig gøy og lærerik seminar. 3 uker med god informasjon, verktøy og arbeidsmetoder for Customer Success Manager Nivå 1.
Jeg ser frem til å høre mer fra deg, og melde meg på Nivå 2 i kommende periode!"
Anette Vestby
Kunderådgiver, Byggfakta
"I november deltok jeg på Fahim Azimi Waaler sitt kurs - Customer Success Bootcamp CSM Nivå 1.
Dette var 3 lærerike uker, med informasjon og gode verktøy jeg vil få bruk for fremover. Det blir spennende å ta i bruk dette i praksis på nyåret!"
Tine Joli
Customer Success Advisor, Procano
"Kjempefine leksjoner og veldig hyggelig/kunnskapsrik kursleder!
Kunne gjerne hatt det en annen ettermiddag enn fredag ettermiddag, men ellers helt supert!"
Anniken Sofie Wæck Røiri
Head of Customer Success, Svenn
"Takk til Fahim Azimi Waaler for god veiledning og bra gjennomføring!"
Åse-Kristine Warberg
Senior Customer Success Manager, Aidn
"Det var et engasjerende kurs der vi fikk en bra verktøykasse :) !"
Mia Myking Bjørnsen
Customer Success Manager, Orbit
"Nyttig kurs, fint med konkrete verktøy og deling av egne erfaringer!"
Mattis Wahlby
VP of Customer Success, Inline X
"Bra, basic innføring til CS. Mange verdifulle tips og intressant å bli kjent med andre som jobber med det samme!"
Noen av virksomhetene vi har sertifisert.
Customer Success trenger ikke være komplisert. Dette kurset gjør Customer Success enkelt og konkret.
Noen ord fra Kursleder Fahim Waaler:
"Som CSM eller CS leder kan det være overveldende å navigere i det kontinuerlig skiftende Customer Success-landskapet. Du trenger ikke stange hodet i veggen alene.
Sett heller karrieren din på "fast track", spar deg selv for tid, stress og penger.
Sammen finner vi ut av dine konkrete mål, så vil jeg gi deg en skreddersydd plan for hvordan du kan nå målene dine - ved hjelp av praktisk coaching, konkrete maler og strategier for måloppnåelse.
Etter å ha fordypet meg i faget de siste 10 årene, tatt uttallige kurs og sertifiseringer har jeg kjent på en enorm mestringsfølelse. Jeg tok eierskap til rollen og min egen karriere.
Det har jeg lyst til at du som CSM og CS leder også skal oppleve.
Dette kurset er laget av en CS-leder som et svar på hva jeg selv trengte for 10 år siden da jeg startet min Customer Success karriere.
Dette er min måte å gi tilbake til Customer Success Communitiet. Og sørge for at alle som enten er ny i jobben som CSM eller CS Leder og trenger en faglig oppdatering får alle verktøyene til å lykkes.
Ikke bare for å hjelpe din virksomhets kunder, men kanskje enda viktigere hjelpe DEG som ansatt med å mestre din rolle, avansere din karriere og styrke din selvtillit.
Har du savnet et Customer Success kurs på Norsk? Har du savnet konkrete verktøy og praktiske steg-for-steg Customer Success kurs?
Er du klar for å ta karrieren din til et helt nytt nivå?"
Hva kommer jeg til å lære?
Customer Success Bootcamp: CSM/CS leder nivå 2 foregår digitalt over teams. Dette 3 ukers kurs- og coachingprogrammet er delt opp i 4 sesjoner, 2 felles sesjoner på 1 time og 2 coaching sesjoner på 45 min.
Hver felles-sesjon består av undervisningstimer, gruppeoppgaver og gruppediskusjoner. Gjennom coachingsesjonene lager vi en konkret plan for din individuelle utvikling. Du trenger ikke stange hodet i veggen alene.
Sammen finner vi ut av dine konkrete mål, så vil jeg gi deg en skreddersydd plan for hvordan du kan nå målene dine - ved hjelp av praktisk coaching, konkrete maler og strategier for måloppnåelse.
Kurset passer best for:
✓ Deg som er helt ny i Customer Success lederrollen (men har noe CSM/CS erfaring)
✓ Deg som har jobbet som CSM eller CS-leder tidligere og er på et viderekommende nivå
✓ Deg som har bestått CSM Nivå 1 sertifisering i regi av oss i Customer Success Consulting AS®
✓ Viderekommende som har et mer avansert behov for dybde-coaching innenfor komplekse fokusområder
Kursets innhold og agenda
Dag 1: 04. november 2024 kl 13:00 – 14:00
1. Introduksjon til kurset
Hvordan kurs- og coachingprogrammet er lagt opp
Mål med kurs- og coachingprogrammet
Min Customer Success reise
2. Customer Success: Hva er status på fagfeltet vårt idag?
Ny forskning og trender presenteres
Kort om Customer Success som fagfelt
Hvor er Customer Success på vei hen?
Hva blir viktig for deg som CS leder framover?
Coaching 1 : 05. november - 13. november 2024
Du velger fritt det tidspunktet som passer deg best for din skreddersydde coaching-sesjon. Book enkelt gjennom lenken du mottar på epost når du har kjøpt billett, så møtes vi på teams!
I den første coaching-sesjonen bruker vi mest tid på å gjøre en grundig kartlegging av dine behov og hva du ønsker å få ut av coachingen. Vi fokuserer på de spesifikke utfordringene du står overfor og utvikler en plan som vil hjelpe deg med å overvinne dem.
Deretter finner vi sammen ut av dine konkrete mål, så vil jeg gi deg en skreddersydd plan for hvordan du kan nå målene dine - ved hjelp av praktisk coaching, konkrete maler og strategier for måloppnåelse.
Eksempler på områder du kan blir coachet på:
Bygge kundesuksess fra bunnen av
Segmentering
Kartlegging av kundereisen
Valg og optimalisering av programvare for kundesuksess
Playbooks (retningslinjer eller strategidokumenter)
Skalering
Kundehelse
Bygge sterke team
Teammål (KPIer og OKRer - nøkkelindikatorer og målsetninger)
Ytelsesstyring
Karriereutviklingsplaner
Coaching 2 : 13. november - 21. november 2024
Du velger fritt det tidspunktet som passer deg best for din skreddersydde coaching-sesjon. Book enkelt gjennom lenken du mottar på epost når du har kjøpt billett, så møtes vi på teams!
I den andre coaching-sesjonen vil vi gå mer i dybden på et par av områdene du ønsker coaching på. Her har du muligheten til å få skreddersydd og tilpasset sparring og rådgivning utifra dine mest pressende behov.
Vi fokuserer på de spesifikke utfordringene du står overfor og utvikler en plan som vil hjelpe deg med å overvinne dem.
Til slutt blir vi enige om eventuell videre oppfølging og hvilke behov du har for støtte og sparring etter endt kurs- og coachingprogram.
Dag 2: 22. november 2024 kl 13:00 – 14:00
Avslutning og videre oppfølging
Oppsummering av kurs-og coachingprogrammet
Videre oppfølging ved behov
Åpen diskusjon i plenum
Utstedelse av kursbevis